10 januari 2013

Pysselsyssla

Ett av mina mål för detta nya år är att försöka mig på att börja pyssla lite. Jag har tidigare varit väldigt opysslig (och ganska ointresserad) men har nu blivit inspirerad från många olika håll, bland annat Underbara Claras bok "Vintagepimp och hemmafix" som jag fick i julklapp. Jag kommer såklart försöka göra enkla saker till en början så det inte tar mer energi än det ger.

Varför göra 2013 till ett "Pysselår"?
  • Träna och främja kreativitet
  • Greja med händerna för att lugna själen
  • Använda saker istället för att slänga
  • Sätta personlig prägel på hemmet
  • Lära mig nya saker

Mera inspiration kan man hitta bland annat här:
+ Bloggar - pyssel, DIY (do it yourself), inredning m.m. Exempelvis denna & denna.
+ Pinterest - inspirerande bilder, exempelvis dessa.
+ Youtube - instruktionsvideos m.m.
+ Böcker - exempelvis denna (en annan julklappsbok).
+ Kolla runt i folks hem och låna idéer av dem!

Gott nytt pysselår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar