20 januari 2012

Att göra i livet-lista

Jag har en lista som jag slängde ihop för några år sedan, typ en bucket list som kan växa och ändras allt eftersom livet rullar på. Ibland skriver jag till och med upp grejer på listan när jag redan genomfört dem, bara för att det känns bra att ha dem där - check liksom.


Några av de saker som ännu är icke-förkryssade är dessa:
  • Hoppa fallskärm (tandemhopp)
  • Åka till Nya Zeeland, Island och Rom
  • Simma med delfiner
  • Kasta pil på en karta och res dit där pilen träffar
  • Ta dykcert
  • Åka på roadtrip i USA
  • Spara håret till midjan

Och några av de saker som redan är förkryssade:
  • Spela långgolf
  • Åka till Kina, Vietnam, Hawaii, Thailand och Israel
  • Åka dubbeldäckare i London
  • Köra vattenskoter
  • Bo i bungalow
  • Tatuera mig
  • Åka gondol i Venedig
Detta är mest en rolig grej och kan tyckas ytligt, men det handlar lite om att drömma stort och om att våga tro att man kan få uppleva sådant man önskar få uppleva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar